4 Haziran 2009 Perşembe

1 Film 1 Albüm


Filmimiz Fargo. Nereden baksan 13 yıllık bir film. Hatta tam 96 yapımı bir Coen Birader - Brothers - Kardeşler filmi. İlk izlememin üzerinden uzun zaman geçmişti, bir tazeleme ihtiyacı sonucunda bu gece tekrar karşısına geçtim. İlk sefer ki etkisi bu kadar iyi olmadığı gibi filmin ortasından itibaren hatırlamakta zorluk çekmeye başladım.

Klasik Holywood filmlerinin dışındaki Amerikan filmleri genel olarak ülkemizde Holywood'u eleştiriyor üzerinden prim yaparlar. Holywood eleştirisi her ne kadar gerekli olsa da fazlaya kaçtığı andan itibaren Anti-Holywood gibi bir tarz karşımıza çıkıyor.
Buna güzel bir örnek Little Miss Sunshine filmidir ki, üzerine uzun uzun konuşmak gerekir.

Fargo'da her ne kadar Holywood eleştirisi olarak ele alınacak resimler,dialoglar,küçük ayrıntılar ve aslında sıkıcı olan abd li hayatını anlatan uzun sekanslar olsa da, bu eleştiri rüzgarına saplanıp kalmadığı için ayrı bir yeri vardır. Filmimizde 2 tane aile vardır ve ikisi de öyle şekspir vari dialoglarla konuşmamaktadır. - Ben geldim, - Yemek Hazır, - Dışarı Çıkıyorum ...
Polislerin herbiri krimanal uzman değildir, hatta cesetlere bakmaya cesareti olmayanı bile vardır. Ama katiller her zaman soğukkanlıdır .

Tekrar tekrar izlemekte fayda var. Bizzat kendim şahit oldum ...
Coen kardeşlere selam yazıya devam.






Albüm The Symphonies - Dreams Memories & Parties. Sanatçımız Emily Wells. Kendisi hatun şahsiyettir. Ve doğuştan ayrıcalıklı bir sese sahiptir. Rivayet odur ki henüz genç yaşta müzik şirketlerini peşinde koşturmasına rağmen yok agalar ben kendi albümümü kendim yapacağım, kendim çıkartacağım diyerek resti çekmiştir. Sevdiği sanatçılar arasında Bob Dylan, Nina Smone ve Björk'ün bulunması bile müzikten anladığını gösteriyor zaten. Şarkılarında ağırlıklı olarak Keman mevcut olduğu gibi ( kendisi çalıyor ) çok hoş bir eloktronik tını hakimdir. Keman ve Elektronik müziğin harmanına ablamızın güzel sesi mantı sosu havası katmıştır. Mantı ve sosuna olan hayranlığımı dile getirmeme gerek yok sanırım.

Tekrar tekrar dinleyiniz - dinletiniz. Seveceksiniz diye umuyorum.

Hiç yorum yok: