11 Mayıs 2009 Pazartesi

nostalji #1

Canım Kardeşim


\


Oyuncular
; Tarık Akan, Halit Akçatepe, Kahraman Kıral, Metin Akpınar, Adile Naşit ve konuk oyuncu olarak Kemal Sunal.

Yönetmen ; Ertem Eğilmez

Mükemmel Müzikler ; Cahit Oben


Türkiye Sinemasının benim için en önemli filmlerinden biridir. Hatta ve hatta Yılmaz Güney'in Umut filminden sonra Türkiyenin Toplumsal Gerçekçi Sinemasında yer alan 2. film olarak bile adlandırılır.


İşsizliği anlatmak için işsiz insanları gösterecek kadar basit bir şekilde anlatır dönemini. Ülkedeki Tv sevdasının birden yaygınlaşmasınıda sadece çatılardaki antenleri göstererek. Küçük çocukların hayallerini ya misketler ya Tv süsler. Abileri ise kolay para derdindedir. Alamanya sevdası sarmıştır dört bir yanı. Kanlarını satacak kadar çaresizdirler üstelik ... Misketler vardır bu filmde, gecekondu semti, çamurlu sokaklar, sobalardan tüten dumanlar.



Filmden kısa bir kesit hazırladım basitçe.









******************************************
Bu aralar eskilere çok sarmış vaziyetteyim. Film, Müzik, Foto hatta Anılar ...
Evde saklayabildiğimiz eskiler vardır, hafızalarımızda saklayabildiklerimiz.
E artık İnternet dünyasıda bir saklama kabı. O zaman burayada birşeyler birikterelim diye düşündüm.
( Ege'ye sormadan yaptık ama onun oralardan bir başlangıç yaptık )
Devamını getirebileceğim tek seri eminim budur.

4 yorum:

Tunç Bozacılar dedi ki...

Her seyrettiğimde ağladığım filmler listesinin hatırı sayılır bir sırasındadır ki o küçük oyuncunun film sonundaki hali ile Tarık Akan 'ın her işin altından kalkarım oyunculuğu da mıh gibi aklımdadır . Evet süper filmdir evet harikadır . Ancak gerektiği ilgi ve övgüyü alamamıştır . (hiç bir zaman) .

oneblood dedi ki...

sondaki o muhteşem müziği kısa filmimde kullanmıştım filmi kurtaran tek şey o müzik olmuştu :D

Şekerli dedi ki...

Efsane filmdir be aga.

cumkee dedi ki...

-Sen sahiden ölünce bilyalar ne olucak ?
-ne bileyim ben!
-bana versene.
-iyi ya ölünnce abimden alırsın:((