19 Temmuz 2011 Salı

Özledik Güzel İnsan

Çirkin, kara Temmuz'un bizden aldıklarından Vedat Okyar da. Beşiktaş'a dair hissettiğim en büyük acılardan biridir Vedat Okyar'ın vefatı.

Günümüzde dönen çirkin, pis sohbetleri, ilişkileri düşününce en çok ihtiyaç duyulan güzel insan modelidir. Benim akrabalarım Beşiktaş taraftarı diyecek kadar samimi, üzerimde Beşiktaş forması varken nasıl yalan söyleyeyim diyecek kadar dürüsttür, Beşiktaşlı'dır.

Sağlığı ile ile ilgili kötü haberleri aldığımızda, günlerce iyi haberin gelmesini bekledik. Futbolculuğu dönemince şampiyonluk yaşamamış olan "güzel insan"ı, hazin bir Temmuz bizden kopardığında tek tesellimiz çifte kupaya şahitlik etmiş olmasıydı. Çok mutlu olmuştu, o mutluluğu da bizleri mutlu etmeye yetmişti.

"Beni moral olarak ayakta tutan en büyük şeylerden biri. Şampiyonluk görüntülerini televizyondan izledim. İlaç gibi geldi. Beşiktaş; Fenerbahçe’yi yenip Türkiye Kupası’nı, Galatasaray’ı yenip Süper Lig Şampiyonluğu’nu kazandı. Daha ne olsun. Lig tarihinde kazanılan birçok eğri büğrü şampiyonluk var. Ama Beşiktaş ikinci yarıdan itibaren bunu hak etti. Çok yakıştı Beşiktaş’a...”

Tribünlerin "Bugün dost yaralanmış, yine gönlüm hoş değil" diye seslenmesi de Vedat Kaptan'ın ders niteliğinde sözler söylemesine sebep olmuştu:

"Pankartı görünce çok duygulandım. Zaten oğlum da bunu söylemek için hemen telefon etti. Beşiktaş’ta forma giyen futbolcuların hepsinin bu vefayı anlamaları lazım. Her zaman söylerim; benim en yakın akrabalarım Beşiktaş taraftarlarıdır, öz akrabalarım değil... Camiamızdan da birçok kişi sürekli halimi, hatırımı, sağlığımı soruyor. Mustafa da üç günde bir telefon açıyor bana. Hepsine çok teşekkür ediyorum.”

Yerin dolacak gibi değil Vedat Kaptan...


1 yorum:

Şekerli dedi ki...

Bazıları vardır teveye çıktımı bol kepçeden sallar, parasına bakar. Reyting geliyor mu geliyor, durmaz aynı cümlelerle devam eder, kime zarar veriyorum neye zara veriyorum tınlamaz.

2007 mi 2008 mi o zamanlar Vedat Bey Baki Mercimek'e her maç sonu giydiriyor, ama öyle böyle değil. Tabi böyle konuşmalar, yazılarda tribünlere benzer paralellikte yansıyor. Artık dayanamayıp rahmetliye bir mail göndermiştim; sadece oyuncuya değil, Beşiktaş'a da zarar verdiğinden bahsetmiştim. Rahmetlinin bir dahada Baki Mercimek'e öyle bir uslup kullandığına şahit olmadım.

Böyle bir abim olduğu içinde hep şeref duydum.

Nur içinde yat büyük kaptan..!