9 Aralık 2008 Salı

AdanaDemirsporlu



ya da Şimşek

adanademirsporlu olupta beşiktaşa sempati duyan olduğu kadar beşiktaşlı olupta adanademirspora sempati duyanda vardır.
ben de mümkün olduğunca takip etmeye çalışırım, özellikle de ankara tayfası bu konuda resmi sitelerinden bile ileri düzeyde bana göre.
hatta birçok taraftar sitesinden bile daha iyi seviyede olduğunu söylemek isterim.

geçen sene cezalı olduğumuz için adanada bursa ile oynadığımız maça gitmek istememe rağmen işlerim dolayısıyla fırsat yaratamamıştım.
ama biliyordum ki dostane tavırlar segilenecekti, şehirlerine gelen misafir takım karşılanacaktı, tribünde adsliler olacaktı.
ve umduğumuz gibi de oldu, hatta güzel bir jest olarak rafet sahaya inip 3'lü çekti.

fener maçının olduğu gün bir arkadaşımın ads li arkadaşı gelecekti adanadan. eğer bilet bulabilseydik, onada alacaktık.
bilet bulamadık ama beraber semtte maçı izlemeye karar verdik.



tribün kültürünü bu kadar güzel almış adam bulmak zordur. takımını ağzına alırken bile yaşadığı heyecan bizimkisinden farksız.
ve bununla birlikte yaşadıkları birçok sorun. bizim burada şikayetçi olduğumuz konulardan onlarda kendi liglerinde rahatsız.
nerdeyse bütün tribün gruplarını yakından biliyor ve birçok deplasman yapıp, birçok maçada konuk taraftar olarak katılmış.
70 otobüs ve rekor olarak 200 otobüs civarı deplasmana gittiklerini anlattıklarında bir an şaşırdım ama verdikleri güven ile kesin gerçek olduğunu düşündüm.
sadece mersin ve adanaspor hakkında konuşurken araya birkaç argo kelime serpiştirdi.
ankara tayfasından öğrendiğim üzere kritik soruyu sormadım, adanademirsporlu olmasan beşiktaşı tutarmısın diye.
gerçi bir ara sempatim vardır diye kendi söyledi . bir de göztepe yi ekledi.
bende ads ye olan sempatimi anlatıp, başka takım yokmuş gibi ads yi 10-0 yenmemizi üzücü bulduğumu söyledim.
ve yeni nesilden ya da o zaman ki tribüncülerden sırf bu yüzden beşiktaştan nefret edenlerin olabileceğini söyledim ve ekledim
ben hala liverpool ü seviyorum ama yarasıyla birlikte.
konuşmanın bu bölümünde hiçbirşey söylemedi.
tribünlerinde grup olarak bir tek şimşekler in olmasıda enteresan geldi. biz de sadece şimşekler vardır abi başka gruba gerek yok dedi.

maç başlamadan önce birer dürüm yiyelim dedik, kebap ustasına sordum ne var usta diye. adana ve urfa dedi. urfa ne abi dedi. köfte felan mı ?
önce şaşırdım ama sonra anladım ki onlar sadece kebap derlermiş ve zaten acılı olurmuş, adana da bir adana ver demeleri saçma olurdu zaten.

yemekten sonra maç izlemek için yerimize koyulduk.
kesin yenersiniz abi diyordu sürekli.
maç genelinde fazla konuşmadı, posizyonlarda fazla heyecanlanmadı. dakikalar ilerleyip stresimiz arttıkça o da biraz sinirlenmeye başladı.
ve son dakikada ki ofsayt olan golümüzde bizle birlikte sevindi, ofsayt olduğunu duyunca sessizce yerine oturdu.


maç sonrası ki üzüntümüze ortak oldu, biz de çok yaşıyoruz abi, anlıyoruz sizi diyebildi.
üzülmemizden mahçup olmuştu sanki.
hep çileyi taraftar çeker zaten, üzülen hep taraftardır diyerek kader ortağı olduğumuzu gösterdi.

ayrılırken beklerim abi adana'ya muhakkak dedi. umarım diyebildim sadece. belki bir ceza maçında ...
sizin gibi taraftarı olan takımları süper ligde görmek isteriz dedim.hatta sizin gibi bir takımla şampiyonluk mücadelesi yapmak.

uzun zamandır başka bir tribünden olupta bu kadar iyi anlaşabildiğim bir adamı hatırlamıyorum.
bırakın başka tribünleri kendi tribünlerimizde ki insanlarla bir çok konuda anlaşamıyoruz.
ağızdan çıkan kelimeler hep tereddütsüz, kızgınlığıda, üzüntüsüde, umutlarıda.
sevinmek için sevmedik demesine gerek yok yaşadıklarıyla canlı örneği.

blogları takip ediyormuş.
söylememiştim ama eğer bu yazıyı okursan buradan bir selam gönderirsin.



röportaj kıvamında bir yazı oldu sanki.

3 yorum:

vertumnus dedi ki...

Merhabalar Şairler Parkı,

Adana Demirspor Ankara Tayfası'ndan Vertumnus (Onur) ben. Blogları tararken rasladım yazına. Bizim blogla ilgili yaptığın yorumlar için çok teşekkürler. Gerçekten okuyunca çok ama çok mutlu oldum.

Yazının geri kalanındaki kısımlar için umarım bir gün konuşma/yazışma imkanımız olur. Bir kaç şey dışında hayli paralel düşünüyoruz.

Sevgiler, selamlar, tekrardan teşekkürler :)

disconnectus erectus dedi ki...

İlgin ve yorumların için teşekkürler; altliglerde sürünmeye devam edip de kitlesini nitelik ve nicelik olarak artırmayı başaran az takım var; sanırım Demirspor bunların başında geliyor..."Bedelsiz bir duygudur, fiyakalı duruştur, Demirsporlu olmak şeref-onur-gururdur".Selamlar...disconnectus erectus(yavuz)

Şairler Parkı dedi ki...

ikinizin birden yorum yapması beni çok mutlu etti.
umarım birgün dediğin gibi konuşma-yazışma imkanı yaratabiliriz .
kalın sağlıcakla ...