18 Eylül 2008 Perşembe

Latinoamericana


Yeni bitirdim kitabı, filmi yani Motosiklet Günlüğü'nü daha önce izlemiştim. İyi ki filmi daha önce izlemişim. Şayet kitaptan sonra kesmezdi.

Che'nin, arkadaşı Alberto Granado ile Latin Amerika'yı boydan boya katetiği yolculuğa dair notların yer aldığı kitap, Che'nin kendi notlarından oluşuyor.

Şartlar ne olursa olsun, yolculuğu kesinlikle yarıda bırakıp, geri dönmeyi düşünmüyorlar. Che Guevara'nın o güzel yolunu oluşturan anlara bir şekilde dokunmak çok hoş.

"Artık özgür ve çıplak, güçlü köklerimi hissediyorum!"

Ege

1 yorum:

ferdinand dedi ki...

"ben, ben olmadan önceki ben" dediği Che'yi Che yapan kendisini ve dünyayı keşfini sağlayan, cüzzamlılar kolonisindeki hatıraları, kitapta da belirtilen motosikletin yine arızalandığı ve bir çiftçinin kamyonuna bindiğinde adamın Neruda'dan yaptığı göndermeler falan..kitap da film de şahane